FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Internet

Proszę sprawdzić czy kabel podłączony jest z jednej strony do gniazdka, a z drugiej do komputera bądź routera. Jeżli nie podałeś adresu MAC swojego urządzenia zadzwoń na numer +48616303872 i go podaj lub poproś serwisanta o jego zdalne odczytanie.
Jeżeli mieszkanie jest wyposażone wyłączenie w instalację telewizyjną koniecznie jest wykonanie nowej instalacji.
Monter wprowadza kabel o średnicy 5 mm z korytarza do mieszkania i doprowadza go do miejsca wskazanego przez abonenta. Instalacja jest zakańczana natynkowym gniazdem RJ-45, do którego należy podłączyć komputer lub router.

Zalecany typ routera dla usługi dostępu do Internetu w Winogradzkiej Telewizji Kablowej:

  • Router typu xDSL/xCABLE najlepiej GigabitEthernet 1000Mb/s z interfejsem WAN (Ethernet). Router FastEthernet 100Mb/s także będzie kompatybilny, ale ograniczy szybkość internetu.
  • Interfejs radiowy w technologii 802.11ac, 802.11n, ewentualnie 802.11g

Więcej informacji o zalecanych parametrach routera można znaleźć w osobnym dokumencie:
zalecane parametry routera

Internet stacjonarny jest świadczony z wykorzystaniem łącza symetrycznego co oznacza, że prędkości pobierania i wysyłania mają takie same wartości.
Umowa na Internet stacjonarny jest podpisywana na czas nieokreślony. Oznacza to, że pisemna rezygnacja złożona do 20 dnia miesiąca staje się skuteczna z końcem tego miesiąca.

Aby sprawdzić prędkość osiąganą przez nasze łącze internetowe można skorzystać np. z jednego z serwisów internetowych:

Informacje na temat bezpieczeństwa znaleźć można między innymi na stronach:

Na powyższych stronach można pozyskać informacje na temat zachowania prywatności w internecie, zabezpieczania swojego komputera, korespondencji, a także można zaczerpnąć informacji na temat aktualnie panujących zagrożeń bezpieczeństwa w sieci.

Telewizja

Do odbioru programów zawartych w pakietach pośrednim oraz tematycznym wystarczy jedynie telewizor wyposażony w tuner DVB-C obsługujący MPEG-4 AVC (H.264) . Do odbioru programów z pozostałych pakietów niezbędny jest moduł CAM lub dekoder wraz z kartą kodową, które umożliwiają odbiór kanałów kodowanych.
Winogradzka Telewizja Kablowa nie prowadzi sprzedaży dekoderów. Są one udostępniane w ramach świadczonych przez nas usług i stanowią własność WTvK. Zakup dekodera DVB-C we własnym zakresie jest możliwy, jednak nie jest to sprzęt powszechnie dostępny w sprzedaży.
Aby odbierać programy telewizji cyfrowej nadawane przez WTvK telewizor musi być wyposażony w tuner DVB-C obsługujący MPEG-4 AVC (H.264). Należy także zwrócić uwagę aby telewizor posiadał gniazdo CI co pozwoli na podłączenie modułu CAM.
Wszystkie kanały telewizyjne przynależą do konkretnych pakietów, których konfiguracja jest regulowana umowami licencyjnymi z nadawcami. Nie ma zatem możliwości wykupienia dostępu do pojedynczego kanału, czy też stworzenia własnej kompozycji programów.

Telefon

Powodów problemów z telefonem stacjonarnym może być kilka. Poniżej przedstawiamy najczęściej spotykane problemy.

  • Jeżeli nie można wykonywać połączeń wychodzących, a połączenia przychodzące działają bez problemu najprawdopodobniej aparat telefoniczny ma ustawiony błędny tryb wybierania. Telefon powinien ustawiony w tybie wybierania tonowego. Zazwyczaj zmiany można dokonać przy użyciu przełącznika (suwaka) umieszczonego na bocznej lub górnej ścianie telefonu. Oznaczony jest on najczęściej jako "DIALING MODE", "PULSE/TONE" lub "P/T". W telefonach bezprzewodowych zmiany można dokonać w ustawieniach telefonu.
  • Jeżeli po podniesieniu słuchawki jest głucho, prosimy o sprawdzenie czy telefon jest podłączony do właściwego gniazda. Jeżeli tak prosimy o kontakt z serwisem pod numerem +48616303872.
WTvK świadczy usługi telefoni stacjonarnej wyłącznie w poznańskiej strefie numeracyjnej (SN=61). Niestety nie ma możliwości przeniesienia numerów z innych stref numeracyjnych (takich które nie rozpoczynają się od nr kierunkowego 61).
Chcąc przenieść numer telefonu do innego operatora nie wolno składać wypowiedzenia umowy u dotychczasowego usługodawcy, gdyż rozwiązanie dotychczasowej umowy będzie skutkować utratą możliwości przeniesienia numeru. Operator, do którego ma być przeniesiony numer załatwia wszystkie formalności (w tym wypowiedzenie umowy) w ramach usługi przeniesienia. Odpowiednie wnioski wypełnia się na miejscu u nowego operatora.
Usługa przeniesienia numeru telefonu może być zrealizowania w momencie, kiedy umowa u obecnego operatora jest aktywna. W związku z powyższym należy podpisać umowę z nowym operatorem odpowiednio wcześniej mając na uwadze okres wypowiedzenia jaki obowiązuje u dotychczasowego dostawcy usług. Należy zaznaczyć że wniosek o przeniesienie nie może być złożony wcześniej niż 120 dni przed upływem terminu obowiązywania dotychczasowej umowy. Istnieje możliwość przeniesienia numeru w trakcie trwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług. Należy jednak pamiętać, że może być to związane z koniecznością zwrotu ulgi przyznanej przez dotychczasowego dostawcę usług.

Monitoring

Nagrania z monitoringu są udostępniane wyłączenie uprawnionym podmiotom. W przypadku stwierdzenia wykroczenia lub przestępstwa prosimy zawiadomić Komisariat Policji Poznań - Północ, os. J. III. Sobieskiego 115, 61-686 Poznań.

Faktury i płatności

Tak, w celu dostępu do faktury w formie elektronicznej konieczna jest rejestracja w eBOA.
Podczas dokonywania przelewu nie ma konieczności wpisywania numeru faktury. Numery kont Abonentów są indywidualne, a płatności wpływające na poszczególne konta są rozliczane na poczet najstarszych faktur.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Abonenci dokonali płatności z góry za dowolny okres. Nadpłata będzie rozliczana na poczet bieżących faktur. Dodatkowo aktualne saldo będzie wyszczególnione na Państwa rachunku.
Niestety, na chwilę obecną kasa przyjmuje płatności jedynie gotówką.

eBOA

W celu założenia konta eBOA niezbędne będą:

  • numer aktywnej umowy
  • adres e-mail bądź numer telefonu zgodny z tym, który został podany w Biurze Obsługi Abonenta

Dane te pozwolą na przejście procesu rejestracji, tj. wybranie loginu i hasła do logowania do eBOA.

W celu pobrania eFaktury należy zalogować się do eBoa, następnie przejśc do ekranu Faktury. Po załadowaniu się strony wyświetli się lista wystawionych faktur, a przy każdej z nich przycisk "Pobierz fakturę", kliknięcie którego spowoduje pobranie konkretnego dokumentu.

Dokumenty i pliki do pobrania